Danske CRM-projekter ender i fiasko: Derfor går det galt

af Henrik Jensen 14. august 2014 13:41

Jeg faldt over en artikel i Computerworld, som refererer til en undersøgelse, som kigger på nytteværdien af CRM-systemer, og hvor hovedkonklusionen er, at de fleste CRM-projekter går galt.

Der er sådan set ikke noget nyt under solen i rapporten, idet bl.a. Forrester tidligere har lavet en undersøgelse som kigger på en række ting man skal være opmærksom på, for at undgå en fiasko ved indførelse af et CRM-system. Læs evt. mere her: Faldgrupper ved indførelse af CRM-system...

I artiklen i Computerworld refereres der til en rapport lavet af Copenhagen Business School (CBS). Det er en meget spændende rapport at læse, og som giver stof til eftertanke for dem som arbejder med indførelse af CRM-systemer, og som man kan lære en del af.

Ikke overraskende handler det overordnet om at opfatte et CRM-system fra et strategisk perspektiv, som skal håndteres på korrekt vis...altså med accept og deltagelse af ledelsen i virksomheden.

I undersøgelsen (side 41) finder man tillige et diagram som fortæller hvilket CRM-system kunderne anvender. Det er ikke så ofte at man bliver præsenteret for et sådan.

Link til artikel (Dansk): Danske CRM-projekter ender i fiasko: Derfor går det galt...
Link til rapport (Dansk): CRM i danske virksomheder...

Bliv medlem af CRMUG DK

De regionale afdelinger i CRMUG giver mulighed for a mødes med andre medlemmer af CRMUG i dit lokalområde. Hermed får du mulighed for at mødes ansigt til ansigt og vidensdele med andre brugere af Microsoft Dynamics CRM i dit område.

Læs mere den Danske afdeling af CRMUG...

Om Henrik Jensen

Jeg har altid fingeren på pulsen når det drejer sig om Microsofts produkter & teknologier, og især når det handler om Microsoft Dynamics CRM.

Henrik Jensen

Jeg har arbejdet professionelt i IT-branchen mere end 25 års, deraf mere end 18 år med CRM-systemer, og samtidig indehaver af mere end 50 Microsoft-certificeringer.

Mobil: +45 20 300 300
E-mail: hj@easyconsult.dk

EASYConsult ApS

Læs mere...

Downloads, værktøjer, installation og JScript

Downloade komponenter til MS CRM:
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Liste over Opdateringspakker (Rollups):
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016
    • Microsoft Dynamics 365

Ikoner:
    • Icons8

Krav og opsætninger til installation:
    • Krav og opsætninger MS CRM 2011
    • Krav og opsætninger MS CRM 2013
    • Krav og opsætninger MS CRM 2015
    • Krav og opsætninger MS CRM 2016
    • Krav og opsætninger Dynamics 365

JScript eksempelkode:
    • Javascript API-reference
    • Javascript eksempelkode

Diverse værktøjer:
    • Liste med værktøjer til MS CRM
    • Sysinternals
    • PowerShell og MS CRM 2011

Visual Studio, SSIS og Kingswaysoft
    • Visual Studio 2017
    • Dataværktøjer (SSIS) 2017
    • Kingswaysoft
    • SSIS Navnekonventioner

Månedsliste

Forbehold

Alt hvad du læser på denne blog er alene udtryk for mine egne holdninger og meninger, og kan ikke henføres til andet end som så.

De løsninger jeg fremstiller på denne blog er ikke nødvendigvis testet i et driftsmiljø. Hvis du gør brug af mine løsninger er det på eget ansvar.