af Henrik Jensen
29. december 2016 19:15
Tidligere på måneden lavede jeg et blogindlæg om Dynamics 365 med kunstig intelligens...
Jeg faldt over en artikel i Computerworld, som ligeledes kommer omkring emnet, og som er skrevet af Jan Trudslev, Director, Dynamics 365, Microsoft Danmark.

Jeg kan anbefale at læse artiklen: Intelligente forretningsapplikationer sætter turbo på digital transformation...
af Henrik Jensen
29. december 2016 13:14
Den nyligt frigivne opdatering Serviceopdatering 2 (Servicepack 2) til MS CRM 2016, som også har navnet Dynamics 365 Opdatering 2, har en irriterende fejl. Når man f.eks. forsøger at åbne et Firma (Account), så åbnes formularen ikke. Det eneste man møder er følgende meddelelse:

Indtil Microsoft har erkendt fejlen, og fået gjort noget ved den, kan man imidlertid slå Brug den ældre formulargengivelse (Use legacy form rendering) under Indstillinger, Administration, Systemindstillinger (Settings, Administration, System Settings), i fanen Generelt (General)
Jeg har kun kunne fremprovokere fejlen i Internet Explorer, og ikke i Firefox og Chrome. I øvrigt er hastigheden virkelig god i de sidstnævnte browsere.
af Henrik Jensen
24. december 2016 11:05

Microsoft har frigivet Serviceopdatering 2 (Servicepack 2) til MS CRM 2016, som også har navnet Dynamics 365.
Opdateringen blev først frigivet til MS CRM 2016 Online (Dynamics 365), og indeholder en hel del nyheder. De fleste af disser er alene frigivet til MS CRM 2016 Online (Dynamics 365).
Der er rigtig mange spændende nyheder i denne opdatering. Læs mere om disse her (Dansk): Nyheder i Dynamics 365...
Læs også om nyhederne for Administratoren (Dansk): Nyheder for administratorer og tilpassere i Microsoft Dynamics 365...
Forudsætningerne for implementering af Dynamics 365 er forudgående installation af MS CRM 2016.
Læs mere om frigivelsen: Serviceopdatering 2 til MS CRM 2016 (Dynamics 365)...
af Henrik Jensen
22. december 2016 08:20
Jeg faldt over en artikel i Computerworld, som sammenligner et CRM-projekt med en julefrokost. En meget munter, men også alvorlig artikel.
Kernen i artiklen er de sædvanlige fraser såsom manglende ejerskab, for meget for hurtigt, manglende overblik, manglende ledelse osv.
Artiklen er skrevet på en sjov måde, men slutter af med at pointere vigtigheden af at have snuden i sporet og fokusere på det som er vigtigt i et CRM-projekt, og tage ansvar for implementeringen af et CRM-system. En ganske sjov artikel, som jeg kan anbefale at læse.
Læs mere (Dansk): Julefrokost-syndromet er den sikre vej til fiasko i dit CRM-projekt...
af Henrik Jensen
17. december 2016 13:12
Connected Field Service blev introduceret i efteråret 2016 med udgivelsen af Dynamics 365, og har til formål at overvåge udstyr via Internettet, og dermed spare kostbar tid til service.
Med overvågning af Connected Field Service kan man se statussen på kunders udstyr og agere derefter. Hvis udstyret fejler kan man let opdage det og agere derefter. Det er ligeledes muligt at fejlfinde på udstyret og få tingene ordnet før kunden reagerer på fejlen.
Connected Field Service er designet med tidsbesparende funktioner, der øger produktiviteten. Du kan registrere kundens aktiver med Azure IoT hub, lige fra Field Service app eller fra den mobile app. Du kan også administrere enheder ved at kategorisere dem — for eksempel af enhedstypen, understøttede kommandoer eller en anden opdeling. Men kan ligeledes følge udstyret ved brug af Power BI.
Via et IoT instrumentbræt kan man se advarsler fra kunden, enhed og udstyr samt se hvilke foranstaltninger der er truffet på baggrund på en advarsel.

Læs mere om Connected Field Service (Engelsk): Use Connected Field Service to remotely monitor and service customer equipment...
Læs mere om opsætning og konfiguration (Engelsk): Use Connected Field Service (Help & Training)...
af Henrik Jensen
10. december 2016 13:09
Jason Lattimer har frigivet en opdatering af CRM REST Builder (v2.5.0.0).
Opdateringen omfatter:
- Understøttelse af 8.2 Endpoint
- Tilføjet mulighed for returnering af hele entiteter ved Create & Update
- Tilføjet mulighed Retrieve, Update og Delete ved brug af genvejstaster
- Ændring af funktionalitet ved Upsert
- Tilføjet mulighed for at benytte non-required parametre ved actions og functions
- Ændring af måden CSLD genindlæses
Læs mere (Engelsk): CRM REST Builder v2.5.0.0...
Download (Engelsk): CRM REST Builder v2.5.0.0...
http://jlattimer.blogspot.dk/2016/12/crm-rest-builder-v2500.html
af Henrik Jensen
7. december 2016 08:41
Microsoft arbejder på at indføre kunstig intelligens i Dynamics 365 (Online og Onpremise) i form af teknologien Relationship Insights.
I første omgang indføres Relationship Insights i USA og Canada. Hvornår det kommer til resten af Verden er ikke besluttet endnu.
Det som driver den såkaldte kunstige intelligens er BI-teknologier, og det fungerer på den måde, at informationer indsamles fra flere platforme og bliver analyseret og gjort tilgængeligt på flere måder, herunder i diagrammer og lister.
Platformene som der kan indsamles informationer fra vil løbende blive udvidet, men vil bl.a. omfatte Outlook/Exchange, hvor informationer om E-mail, Kontaktpersoner, Aftaler mv. kan bruges i analyser. Senere kommer økonomidata fra Dynamics 365 Financials samt eksterne ERP-produkter også med i analysen.

Læs mere om Relationship Insights (Engelsk): Preview feature: Relationship Insights...
af Henrik Jensen
3. december 2016 09:43

Det uundværlige værktøj XrmToolBox har fået et nyt værktøj, som jeg har haft stor glæde af. Værktøjet hedder Managed Solution Deletion Tool, og kan bruges til at fjerne Administrerede (Managed) Løsninger (Solutions), hvilket under tiden kan være ret vanskeligt.
Værktøjet kan analysere alle Administrerede Løsninger i forhold til relationer og afhængigheder, og kan fjerne såvel Løsning som relationer og afhængigheder.

Download XrmToolBox: XrmToolBox for Dynamics CRM...