Bog: The CRM Field Guide

af Henrik Jensen 29. september 2012 10:56

En række MS CRM MVP'ere har udgivet en ny bog til MS CRM - The CRM Field Guide.

Ud over at bogen giver et grundlæggende indblik i fundamentale emner vedr. MS CRM, kommer den også omkring avancerede og svære emner illustreret gennem bedste praksis og strategier den kombinerede erfaring af nogle af de mest erfarne globale eksperter i CRM-industrien.

Bogen giver mange tips og tricks til alle som berører den tekniske side af MS CRM.

Link til bogen (Engelsk): The CRM Field Guide...

Hvidbog: Studie vedrørende MS CRM 2011's ydelse ved store datamængder

af Henrik Jensen 25. september 2012 19:21

Microsoft har frigivet en hvidbog som beskriver en række benchmark test udført med store finansielle data. Testen viser hvordan man handler bl.a. håndterer kundedata (herunder forskellige relaterede kontooplysninger) i eget MS CRM 2011. Testene afspejler de operationer en finansiel virksomhed udfører dagligt.

Hvidbogen kommer omkring hvorfor testen blev udviklet, nemlig for at sikre, at systemet kunne imødekomme behovet for at oprette eller opdatere 10 millioner personkonti (poster), som en del af en enkelt batch job, i en periode på højst fire timer.

Selv om hvidbogen handler om meget store data, kan man godt lære noget om hvad der er vigtigt at fokusere på, når man skal teste MS CRM 2011.

Link til hvidbogen Engelsk): MS CRM 2011 Data Load Performance and Scalability Case Study...

Optimering af ydelsen og undgå fejl i logbogen (Event Viewer)

af Henrik Jensen 21. september 2012 15:30

Man finder ofte følgende Advarsler (Warnings) i Logbogen (Event Vieweren):

Query execution time of 100.8 seconds exceeded the threshold of 10 seconds. Thread: 57; Database: StandardDK_MSCRM; Query: exec p_ReindexAll 1, 600.

og/eller

Query execution time of 125.7 seconds exceeded the threshold of 10 seconds. Thread: 58; Database: StandardDK_MSCRM; Query: exec p_ShrinkMirroredDatabase 'StandardDK_MSCRM'.

Advarslerne fortæller at 2 af de jobs, der udføres af en Asynkrone Service (Maintenance), tager længere tid en de burde. Det job som forårsager fejlen er jobbet Reindex all.

Læs om Maintenance Job Editor og hvordan man fjerner fejlene: Værktøjer 2011: Maintenance Job Editor...

Logica afholder Microsoft dagen 2012

af Henrik Jensen 21. september 2012 08:50

Kom og bliv inspireret på Logicas populære Microsoft dage - hør om Dynamics NAV, Dynamics AX, Dynamics CRM, xRM, Business Intelligence, SharePoint eller infrastruktur samt muligheder med cloud og mobile enheder. Saxo Bank deler ud af deres erfaringer og du kan vinde en Microsoft Windows 8 tablet.

Yderligere information og tilmelding: www.logica.dk/microsoftdagen2012

Hvidbog opdatering: Configuring Claims-based Authentication for MS CRM 2011

af Henrik Jensen 16. september 2012 13:19

Microsoft har opdateret hvidbogen Configuring Claims-based Authentication for MS CRM 2011. Opdateringerne omfatter bl.a.:

  • Konfiguration af sikkerhed fordelt på 2 servere (placering af ADFS).
  • Eksempler på DNS-opsætninger for installationer på 1 eller 2 servere.
  • Yderligere fejlsøgningseksempler.
  • Trin til konfiguration af ForeFront TMG med MS CRM 2011.

Download (Engelsk): Microsoft Download Center...
Online (TechNet - Engelsk): Microsoft TechNet...

Visningen "Produkter på overordnet prisliste" er forsvundet...

af Henrik Jensen 11. september 2012 17:17


Når man opretter en Salgsmulighed (Opportunity), Tilbud (Quote) eller Ordre (Order), kan man tilknytte produkter til disse. I nogle tilfælde vises alle produkter istedet for kun at få vist de produkter, som er indeholdt i den valgte Prisliste (Price List).

Årsagen til problemet er en fejl i MS CRM 2011, som kan forekomme når man redigere formularen Salgsmulighedsprodukter (Opportunity Products).

Løsningen er at indsætte GUID'et på den ønskede visning igen gennem brug af en Løsning (Solution). Læs om problemstillingen og løsningen...

MS CRM opnår atter topplaceringer i The Forrester Wave™

af Henrik Jensen 10. september 2012 16:15

Microsoft Dynamics CRM har atter udmærket sig ved at være placeret i den absolutte top i The Forrester Wave™. Forrester Research har placeret Microsoft Dynamics CRM som en leder i The Forrester Wave ™ i følgende 3 kategorier:

  • CRM Suite Customer Service Solutions, Q3 2012...
    Microsoft tilbyder en fleksibel og omkostningseffektiv kundeservice-løsning. Kunderne af MS CRM er bl.a. mellemstore virksomheder og enterprise-kunder, der kræver easy-to-use og fleksible serviceløsninger, som giver produktivitetsgevinster for deres kunder.
     
  • CRM Suites For Midsize Organizations, Q3 2012...
    MS CRM skinner igennem, som et meget brugervenligt system. Antallet af brugere af MS CRM er vokset hurtigt som følge af at Microsoft tilbyder brugerne "power of choice" med mulighed for at implementere MS CRM som en lokal løsning, on-demand (online), eller partner-hosted.
     
  • CRM Suites For Large Organizations, Q3 2012...
    Microsoft tilbyder, med MS CRM 2011, en stærk markedsføringsløsning, business intelligence og funktioner til kundedataadministration såvel som en stærk arkitektur og platform.

OPDATERING: Værktøjer til MS CRM 2011

af Henrik Jensen 9. september 2012 11:39

Indenfor den sidste måned er følgende værktøj til MS CRM 2011 blevet opdateret:

Følgende værktøj er nyt i listen:

Liste med værktøjerne: Værktøjer til MS CRM 2011...

Ny JavaScript-funktionalitet sammen med Opdateringspakke 8

af Henrik Jensen 7. september 2012 12:24

I forbindelse med Opdateringspakke 8 (Rollup 8) er der frigivet 2 nye JavaScript-funktioner, nemlig via det nye objekt Xrm.Utility:

De nye funktioner er bl.a. tilføjet, fordi scripts, der bruger window.open i Outlook-klienten til at åbne en Microsoft CRM-side eller Web-ressource ville prompte brugeren for login. Det slipper man dermed for, ved at benytte ovennævnte funktioner.

Læs mere om mulighederne med funktionerne (Engelsk): New JavaScript functionality with update Rollup 8...

Timeouts og begrænsninger i MS CRM 2011

af Henrik Jensen 6. september 2012 22:48

MS CRM 2011 er, som standard, indstillet med en række begrænsninger. De fleste af dem for at forbedre ydelsen og nogle på grund af risiko for at kompromittere systemet.

Man kan ændre de fleste af begrænsningerne i registreringsdatabasen, på SQL Serveren eller i web.config-filen. Dette gælder selvsagt ikke for MS CRM 2011 Online, hvor man jo ikke har direkte adgang til server, registreringsdatabase mv.

Liste med timeouts og begrænsninger: Timeouts og begrænsninger i MS CRM 2011...

Hvidbog: Hvad vil Microsoft med de sociale medier?

af Henrik Jensen 2. september 2012 11:59

Microsoft satser stort på at være i front i forhold til anvendelse af sociale medier, seneste med købet af Yammer, som får stor indflydelse på den indsats Microsoft yder i forhold til sociale medier.

I hvidbogen The Connected Enterprise kan man læse om de mange indsatsområder som Microsoft vil satse på i fremtiden.

Læs mere (Engelsk): The Connected Enterprise...

Bliv medlem af CRMUG DK

De regionale afdelinger i CRMUG giver mulighed for a mødes med andre medlemmer af CRMUG i dit lokalområde. Hermed får du mulighed for at mødes ansigt til ansigt og vidensdele med andre brugere af Microsoft Dynamics CRM i dit område.

Læs mere den Danske afdeling af CRMUG...

Om Henrik Jensen

Jeg har altid fingeren på pulsen når det drejer sig om Microsofts produkter & teknologier, og især når det handler om Microsoft Dynamics CRM.

Henrik Jensen

Jeg har arbejdet professionelt i IT-branchen mere end 25 års, deraf mere end 18 år med CRM-systemer, og samtidig indehaver af mere end 50 Microsoft-certificeringer.

Mobil: +45 20 300 300
E-mail: hj@easyconsult.dk

EASYConsult ApS

Læs mere...

Downloads, værktøjer, installation og JScript

Downloade komponenter til MS CRM:
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016

Liste over Opdateringspakker (Rollups):
    • Microsoft Dynamics CRM 4.0
    • Microsoft Dynamics CRM 2011
    • Microsoft Dynamics CRM 2013
    • Microsoft Dynamics CRM 2015
    • Microsoft Dynamics CRM 2016
    • Microsoft Dynamics 365

Ikoner:
    • Icons8

Krav og opsætninger til installation:
    • Krav og opsætninger MS CRM 2011
    • Krav og opsætninger MS CRM 2013
    • Krav og opsætninger MS CRM 2015
    • Krav og opsætninger MS CRM 2016
    • Krav og opsætninger Dynamics 365

JScript eksempelkode:
    • Javascript API-reference
    • Javascript eksempelkode

Diverse værktøjer:
    • Liste med værktøjer til MS CRM
    • Sysinternals
    • PowerShell og MS CRM 2011

Visual Studio, SSIS og Kingswaysoft
    • Visual Studio 2017
    • Dataværktøjer (SSIS) 2017
    • Kingswaysoft
    • SSIS Navnekonventioner

Månedsliste

Forbehold

Alt hvad du læser på denne blog er alene udtryk for mine egne holdninger og meninger, og kan ikke henføres til andet end som så.

De løsninger jeg fremstiller på denne blog er ikke nødvendigvis testet i et driftsmiljø. Hvis du gør brug af mine løsninger er det på eget ansvar.